ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Εγγραφείτε Δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης;
Συνδεθείτε Είστε εγγεγραμμένος χρήστης;
Βρείτε τα πάντα σχετικά με επιχειρηματικές οντότητες γρήγορα, εύκολα και αποτελεσματικά!
Department of Registrar of Companies and Intellectual Property

Νέα

Πάροχοι υπηρεσιών που έχουν διοριστεί ως αξιωματούχοι σε εταιρείες και έχασαν επαφή με τον πελάτη

Αναφορικά με τις περιπτώσεις όπου πάροχοι υπηρεσιών έχουν διοριστεί ως αξιωματούχοι (Διευθυντές ή Γραμματείς) σε εταιρείες για σκοπούς παροχής διοικητικών υπηρεσιών με βάση τις διατάξεις του άρθρου 4 του περί της Ρύθμισης των Επιχειρήσεων Παροχής Διοικητικών Υπηρεσιών και Συναφών Θεμάτων Νόμος του 2012 και έχασαν επαφή με τον Πραγματικό Δικαιούχο (ΠΔ) του πελάτη τους, το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας επισημαίνει τα εξής:

α.     Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 60-66 του Περί της Παρεμπόδισης και Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες Νόμου του 2007 (εφεξής ο Νόμος), υπόχρεες οντότητες οφείλουν να εφαρμόζουν τις διαδικασίες προσδιορισμού ταυτότητας και τα μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη τους, τόσο κατά τη σύναψη επιχειρηματικής σχέσης όσο και κατά τη διάρκεια αυτής

β.     Ειδικότερα, το άρθρο 61(1)(β) του Νόμου προνοεί ότι οι διαδικασίες προσδιορισμού ταυτότητας και τα μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη, περιλαμβάνουν και την εξακρίβωση της ταυτότητας του πραγματικού δικαιούχου και τη λήψη εύλογων μέτρων για την επαλήθευση της ταυτότητάς του, ώστε να διασφαλίζεται ότι η υπόχρεη οντότητα γνωρίζει τον πραγματικό δικαιούχο και όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα, τα εμπιστεύματα, τις εταιρείες, τα ιδρύματα και τις παρεμφερείς νομικές διευθετήσεις, τη λήψη εύλογων μέτρων, για να γίνει κατανοητή η διάρθρωση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και του ελέγχου του πελάτη

γ.     Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 62(6) του Νόμου, οι διαδικασίες προσδιορισμού ταυτότητας και τα μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη εφαρμόζονται τόσο σε νέους πελάτες όσο και στους υφιστάμενους πελάτες, την κατάλληλη χρονική στιγμή, και όταν μεταξύ άλλων, η υπόχρεη οντότητα έχει καθήκον, δυνάμει των διατάξεων του Νόμου (όπως για παράδειγμα την ενημέρωση του Μητρώου ΠΔ, άρ. 61Α(10)(γ), να επικοινωνήσει με τον πελάτη κατά τη διάρκεια του σχετικού ημερολογιακού έτους με σκοπό την αναθεώρηση κάθε ουσιαστικής πληροφορίας που σχετίζεται με τον ή τους πραγματικούς δικαιούχους.

δ.     Στις περιπτώσεις που, υπόχρεη οντότητα δεν μπορεί να συμμορφωθεί προς τις απαιτήσεις δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη της, τερματίζει την επιχειρηματική σχέση με τον πελάτη της σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 62(4) του Νόμου

ε.     Κατ’ επέκταση τερματίζεται η παροχή των διοικητικών υπηρεσιών που προβλέπονται στο άρθρο 4 του περί της Ρύθμισης των Επιχειρήσεων Παροχής Διοικητικών Υπηρεσιών και Συναφών Θεμάτων Νόμος του 2012

στ.  Τονίζεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61Α(10)(στ)(ii) του Νόμου, πρόσωπο το οποίο κατά την παροχή πληροφοριών προς τον Έφορο Εταιρειών για τους ΠΔ του πελάτη του, προβαίνει, εν γνώσει του σε δήλωση ψευδή, παραπλανητική ή απατηλή ως προς τους πραγματικούς δικαιούχους εταιρείας ή άλλης νομικής οντότητας, είναι ένοχο αδικήματος και, σε περίπτωση καταδίκης του, υπόκειται σε ποινή φυλάκισης που δεν υπερβαίνει το 1 έτος ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις €100.000 ή και στις δύο αυτές ποινές.

Με βάση τα πιο πάνω, και για σκοπούς ενημέρωσης του Μητρώου Πραγματικών Δικαιούχων στη βάση των διατάξεων της Οδηγίας ΚΔΠ112/2021 του Εφόρου Εταιρειών, αξιωματούχος που αδυνατεί να επιβεβαιώσει, επαληθεύσει ή εξακριβώσει την ταυτότητα του πελάτη του ή έχασε επαφή με αυτόν, δύναται να παραιτηθεί από σύμβουλος της εταιρείας υποβάλλοντας στον Έφορο Εταιρειών το έντυπο ΗΕ4 τερματίζοντας τη σχετική επιχειρηματική σχέση προς συμμόρφωση με τις διατάξεις της νομοθεσίας.

go to top